Acte necesare – Persoane Juridice
Clădiri
Luarea în evidență a clădirilor
In termen de 30 de zile inclusiv de la data dobândirii, construirii, extinderii, îmbunătățirii, demolării, distrugerii parțiale a clădirii, schimbării domiciliului, a numelui si prenumelui etc., proprietarul va depune o declarație la care va anexa documente doveditoare.
– DECLARAŢIE TIP formular tipizat
– ACTE DE DOBANDIRE:
– Transfer de proprietate:
– contract de vânzare-cumpărare;
– contract de schimb;
– act de partaj;
– contracte de fiducie;
– contract de dare in plată;
– Dispoziție de retrocedare;
– act de adjudecare;
– hotărare judecătorească;
– sentinţă de divizare/fuziune – sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu
– Clădiri nou construite:
– Autorizaţie de construire + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor SAU proces-verbal de recepţie privind stadiul lucrărilor
– Declaraţie notarială (pentru cele construite fără autorizaţie)
– Clădiri dobandite prin leasing financiar:
– Contract de leasing financiar + proces verbal de predare/primire a bunului
– Clădiri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă:
– Contract de concesiune;
– contract de inchiriere;
– contract de comodat;
– Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare/folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire;
– Document prin care proprietarul comunica valoarea impozabila, daca aceasta nu este specificata in contract;
– COPIA CERTIFICATULUI DE PERFORMANŢĂ ENERGETICĂ (dacă este cazul)
– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit) -in cazul primei declarări
– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări
Scoaterea din evidență a clădirilor
– Cerere scoatere din evidenta
– ACTE DE INSTRĂINARE/DEMOLARE
– Transfer de proprietate
– contract de vanzare-cumpărare;
– contract de schimb;
– act de partaj;
– contracte de fiducie;
– contract de dare in plată;
– dispoziţie de retrocedare;
– act de adjudecare;
– proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu
– Clădiri demolate
– Autorizaţie de demolare + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor
– Declaraţie notarială (pentru cele demolate fără autorizaţie)
DECLARAȚIILE RECTIFICATIVE PENTRU STABILIREA IMPOZITULUI PE CLĂDIRI CA URMARE A EVALUĂRII
Declarație de stabilire a impozitului pe clădiri -formular tipizat ;
Raport de evaluare a clădirii;
Declarație pe proprie răspundere a administratorului cu privire la destinația rezidențială/mixtă a clădirii (dacă este cazul)
Lista cu evaluatorii autorizaţi care și-au manifestat disponibilitatea pentru realizarea de evaluări de proprietăţi aflate în orice judeţ al ţării poate fi consultată aici.
Terenuri
DECLARAŢIE TIP formular tipizat
– ACTE DE DOBANDIRE
– Transfer de proprietate:
– contract de vanzare-cumpărare ;
– contract de schimb;
– act de partaj;contracte de fiducie;
– contract de dare in plată;
– dispoziţie de retrocedare;
– act de adjudecare;
– hotărare judecătorească – sentinţă de divizare/fuziune – sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu
– Terenuri dobandite prin leasing financiar:
– contract de leasing financiar
– proces verbal de primire/predare a bunului
– Terenuri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă:
– contract de concesiune;
– contract de inchiriere;
– contract de comodat
– Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare / folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire
– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări
– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări
Declaraţia fiscală se va inregistra la Registru Agricol pentru incadrarea in zona fiscală si stabilirea categoriei de folosinta.
SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A TERENURILOR
– DECLARAŢIE TIP formular tipizat
– ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE SUPRAFEŢE
– Transfer de proprietate:
– contract de vanzare-cumpărare;
– contract de schimb; act de partaj;
– contracte de fiducie;
– contract de dare in plată;
– dispoziţie de retrocedare;
– act de adjudecare;
– proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu
– Modificări de suprafeţe/lucrări cadastrale:
– act de parcelare;
– act de dezlipire;
– act de dezmembrare;
– lucrare cadastrală/extras de carte funciară; schimbare categorie de folosinţă; modificare extravilan in intravilan.
Mijloace de Transport
LUAREA IN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT
– DECLARAŢIE TIP
– autoturisme şi autovehicole cu masa totală maximă sub 12 tone
– autovehicole cu masa totală maximă peste 12 tone
– mijloace de transport pe apă
– ACTE DE DOBANDIRE
– Transfer de proprietate:
– contract de vanzare-cumpărare;
– factură fiscală;
– act de donaţie;
– act de partaj;
– hotărare judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie; act de adjudecare
– Mijloace de transport dobandite prin leasing financiar:
– contract de leasing financiar;
– contract de novaţie/cesiune;
– proces verbal de primire/predare a bunului;
– certificat fiscal de la cedent, cand contractul de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator;
– COPIA CARTII DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT
– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări
– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări
– Adeverinţă emisă de Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru atestarea suspensiei pneumatice, in cazul autovehiculelor peste 12 tone – dacă este cazul
– FIŞA DE INMATRICULARE- dacă este cazul
SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT
– DECLARAŢIE TIP formular tipizat:
– ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE UTILIZATOR- 5 exemplare
Transfer de proprietate/casare/ incetare/transcriere contract de leasing financiar
– factura de vanzare;
– contract de vanzare-cumparare;
– act de partaj;
– hotărare judecătorească;
– acte de adjudecare;
– certificat de radiere;
– proces verbal de predare a mijlocului de transport sau alte documente similare care atestă cesiunea/novaţia
Actul de instrăinare a mijlocului de transport, in cazul in care ambele părţi au domiciliul fiscal in Romania, se prezintă de persoana care instrăinează, in original, precum şi 4 fotocopii ale acestuia, cu menţiunea „Conform cu originalul”.
TRANSFER DOSAR FISCAL IN CAZUL MIJLOACELOR DE TRANSPORT
– CERERE de solicitare a schimbării sediului social in care se specifică toate datele de identificare ale societăţii –
– ACTE NECESARE:
– incheiere/rezoluţie emisă de Oficiul Registrului Comerțului privind schimbarea sediului social;
– certificat de înscriere mențiuni emis de Oficiul Registrului Comerțului privind schimbarea sediului social; certificat de înregistrare (C.U.I.) cu noul sediu
Afișaj în scop de reclamă și publicitate
TAXĂ PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE
– Declarație tip
– pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice
– pentru afişaj
– încetare structură afișaj
– Acte necesare
– Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate:
– pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice
– Taxa pentru afişaj in scop de reclamă şi publicitate
– autorizaţia de construire(dacă este cazul) + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor;
– schiţa panoului publicitar cu dimensiunea in metri pătraţi;
– factura prin care s-a achiziţionat mijlocul de reclamă şi publicitate (daca este cazul)
– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări
– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)-in cazul primei declarări
Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea „Conform cu originalul „cu semnătura olografă a contribuabilului.
În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun şi copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat
Informații importante
- Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
- Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea „Conform cu originalul „cu semnătura olografă a contribuabilului.
- În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun şi copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat
MONITORUL OFICIAL
-
Statutul unității administrativ teritoriale
- aprilie 9, 2025
- in Statutul unității administrativ teritoriale
-
Regulamente privind procedurile administrativ teritoriale
- aprilie 9, 2025
- in Regulamente privind procedurile administrativ teritoriale
-
Hotărârile autorității deliberative
- aprilie 9, 2025
- in Hotărârile autorității deliberative
-
Dispozițiile autorității executive
- aprilie 9, 2025
- in Dispozițiile autorității executive
-
Documente și informații financiare
- aprilie 9, 2025
- in Documente și informații financiare