Sari la conținut
Sari la conținut Sari la bara laterală stângă Sari la subsol

Acte necesare – Persoane Fizice

Luarea în evidență a clădirilor

In termen de 30 de zile inclusiv de la data dobândirii, construirii, extinderii, îmbunătățirii, demolării, distrugerii parțiale a clădirii, schimbării domiciliului, a numelui si prenumelui etc., proprietarul va depune o declarație la care va anexa documente doveditoare.

– ACTE DE DOBANDIRE:

     – Transfer de proprietate:

         – Contract de vânzare-cumpărare;

         – Contract de schimb;

         – Act de partaj;

         – Contracte de fiducie;

         – Contract de dare in plată;

         – Dispoziție de retrocedare;

         – Act de adjudecare;

         – Hotărâre judecătorească;

         – Sentinţă de divizare/fuziune – sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

     – Clădiri nou construite:

         – Autorizaţie de construire + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor SAU proces-verbal de recepţie privind stadiul lucrărilor

         – Declaraţie notarială (pentru cele construite fără autorizaţie)

     – Clădiri dobandite prin leasing financiar:

         – Contract de leasing financiar + proces verbal de predare/primire a bunului

     – Clădiri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă:

         – Contract de concesiune;

         – contract de inchiriere;

         – contract de comodat;

         – Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare/folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire;

         – Document prin care proprietarul comunica valoarea impozabila, daca aceasta nu este specificata in contract

– COPIA CERTIFICATULUI DE PERFORMANŢĂ ENERGETICĂ (dacă este cazul)

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit) -in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

Scoaterea din evidență a clădirilor

– Cerere scoatere din evidenta

– ACTE DE INSTRĂINARE/DEMOLARE

     – Transfer de proprietate

         – contract de vanzare-cumpărare;

         – contract de schimb;

         – act de partaj;

         – contracte de fiducie;

         – contract de dare in plată;

         – dispoziţie de retrocedare;

         – act de adjudecare;

         – proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

     – Clădiri demolate

         – Autorizaţie de demolare + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor

         – Declaraţie notarială (pentru cele demolate fără autorizaţie)

DECLARAȚIILE RECTIFICATIVE PENTRU STABILIREA IMPOZITULUI PE CLĂDIRI CA URMARE A EVALUĂRII

Declarație de stabilire a impozitului pe clădiri 

Raport de evaluare a clădirii;

Declarație pe proprie răspundere a administratorului cu privire la destinația rezidențială/mixtă a clădirii (dacă este cazul) 

Lista cu evaluatorii autorizaţi care și-au manifestat disponibilitatea pentru realizarea de evaluări de proprietăţi aflate în orice judeţ al ţării poate fi consultată aici.

 DECLARAŢIE TIP formular tipizat

– ACTE DE DOBANDIRE

     – Transfer de proprietate:

         – contract de vanzare-cumpărare ;

         – contract de schimb;

         – act de partaj;contracte de fiducie;

         – contract de dare in plată;

         – dispoziţie de retrocedare;

         – act de adjudecare;

         – hotărare judecătorească – sentinţă de divizare/fuziune – sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

     – Terenuri dobandite prin leasing financiar:

         – contract de leasing financiar

         – proces verbal de primire/predare a bunului

     – Terenuri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă:

         – contract de concesiune;

         – contract de inchiriere;

         – contract de comodat

         – Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare / folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

Declaraţia fiscală se va inregistra la Registru Agricol pentru incadrarea in zona fiscală si stabilirea categoriei de folosinta.

SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A TERENURILOR

– DECLARAŢIE TIP formular tipizat

– ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE SUPRAFEŢE

     – Transfer de proprietate:

         – contract de vanzare-cumpărare;

         – contract de schimb; act de partaj;

         – contracte de fiducie;

         – contract de dare in plată;

         – dispoziţie de retrocedare;

         – act de adjudecare;

         – proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

     – Modificări de suprafeţe/lucrări cadastrale:

         – act de parcelare;

         – act de dezlipire;

         – act de dezmembrare;

         – lucrare cadastrală/extras de carte funciară; schimbare categorie de folosinţă; modificare extravilan in intravilan.

LUAREA IN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT

– DECLARAŢIE TIP

      autoturisme şi autovehicole cu masa totală maximă sub 12 tone

     – autovehicole cu masa totală maximă peste 12 tone

     – mijloace de transport pe apă

– ACTE DE DOBANDIRE

     – Transfer de proprietate:

         – contract de vanzare-cumpărare;

         – factură fiscală;

         – act de donaţie;

         – act de partaj;

         – hotărare judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie; act de adjudecare

     – Mijloace de transport dobandite prin leasing financiar:

         – contract de leasing financiar;

         – contract de novaţie/cesiune;

         – proces verbal de primire/predare a bunului;

         – certificat fiscal de la cedent, cand contractul de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator;

– COPIA CARTII DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

– Adeverinţă emisă de Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru atestarea suspensiei pneumatice, in cazul autovehiculelor peste 12 tone – dacă este cazul

– FIŞA DE INMATRICULARE- dacă este cazul

SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT

– DECLARAŢIE TIP formular tipizat: ITL 016

– ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE UTILIZATOR- 5 exemplare

Transfer de proprietate/casare/ incetare/transcriere contract de leasing financiar

     – factura de vanzare;

     – contract de vanzare-cumparare;

     – act de partaj;

     – hotărare judecătorească;

     – acte de adjudecare;

     – certificat de radiere;

     – proces verbal de predare a mijlocului de transport sau alte documente similare care atestă cesiunea/novaţia

     – Actul de instrăinare a mijlocului de transport, in cazul in care ambele părţi au domiciliul fiscal in Romania, se prezintă de persoana care instrăinează, in original, precum şi 4 fotocopii ale acestuia, cu menţiunea „Conform cu originalul”.

TRANSFER DOSAR FISCAL IN CAZUL MIJLOACELOR DE TRANSPORT

– CERERE de solicitare a schimbării sediului social in care se specifică toate datele de identificare ale societăţii 

– ACTE NECESARE:

     – incheiere/rezoluţie emisă de Oficiul Registrului Comerțului privind schimbarea sediului social;

     – certificat de înscriere mențiuni emis de Oficiul Registrului Comerțului privind schimbarea sediului social; certificat de înregistrare (C.U.I.) cu noul sediu

TAXĂ PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE

– Declarație tip

  – pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice

   – pentru afişaj

   – încetare structură afișaj

– Acte necesare

     – Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate:

      -pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice

– Taxa pentru afişaj in scop de reclamă şi publicitate

     – autorizaţia de construire(dacă este cazul) + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor;

     – schiţa panoului publicitar cu dimensiunea in metri pătraţi;

     – factura prin care s-a achiziţionat mijlocul de reclamă şi publicitate (daca este cazul)

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)-in cazul primei declarări

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea „Conform cu originalul „cu semnătura olografă a contribuabilului.

În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun şi copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat

  • Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
  • Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea „Conform cu originalul „cu semnătura olografă a contribuabilului.
  • În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun şi copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat
error: Content is protected