🆕 Cartea de identitate electronică, disponibilă acum în Tinca
Un nou pas spre digitalizarea serviciilor publice
Primăria Tinca, prin Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor, anunță cu bucurie disponibilitatea cărții de identitate electronice pentru locuitorii comunei. Această inițiativă contribuie la modernizarea administrației locale și facilitează accesul cetățenilor la servicii publice în format digital.
📲 Ce beneficii aduce noua carte de identitate electronică?
- Acces securizat la servicii publice de la distanță (înmatriculări, plăți, cazier judiciar etc.);
- Posibilitatea utilizării unei semnături electronice calificate;
- Validarea vârstei fără a dezvălui alte date personale;
- Un grad ridicat de securitate, prin criptarea completă a informațiilor personale.
Cartea conține două certificate digitale (pentru autentificare și semnătură) și poate fi utilizată printr-o aplicație dedicată, momentan disponibilă pentru Windows, urmând să fie lansate și versiuni pentru alte sisteme de operare.
⏳ Valabilitatea documentului
- 5 ani pentru persoanele cu vârsta între 14 și 18 ani;
- 10 ani pentru adulți;
- Valabilitate nelimitată pentru persoanele de peste 70 de ani (cu mențiunea că suportul digital are o durată garantată de 10 ani, ceea ce poate necesita preschimbarea documentului în cazul utilizării frecvente).
Facem apel catre toți cetățenii comunei Tinca să își programeze din timp preschimbarea actului de identitate, pentru a beneficia de noul format electronic al cărții de identitate și de avantajele digitalizării. Programările se pot face rapid și simplu online, accesând platforma oficială, click aici.
0 Comentarii